Polski koncern paliwowy PKN Orlen intensywnie się rozwija. Podczas odbywającej się w ubiegły czwartek konferencji państwowy gigant poinformował o swoich planach na przyszłość.
Działania rozwojowe spółki ORLEN z uwagi na swój rozmach budzą coraz większe zainteresowanie. Po ubiegłorocznym budzącym spore kontrowersje przejęciu grupy kapitałowej Polska Press skupiającej szereg lokalnych tytułów prasowych stało się jasne, że gigant nie zamierza ograniczać wyłącznie do branży paliwowej. Teraz jego przedstawiciele przedstawili zarys ambitnych dalszych planów na najbliższą przyszłość. Niektórzy spekulowali, że w planach będzie przejęcie kolejnych spółek medialnych i wykorzystanie ich do promowania polityki partii rządzącej, jednak ujawniono, że spółka nie ma zamiaru przejmować następnych mediów a koncentruje się na ekspansji w innych branżach.
Plany rozwojowe państwowego giganta
We czwartek 27 stycznia odbyła się konferencja szefostwa firmy, w której jednak nie wziął udziału prezes spółki. Zamiast tego pojawili się dwaj członkowie zarządu, w tym odpowiadający za kwestie finansowe Janusz Szewczak. W trakcie spotkanie z dziennikarzami przedstawiciele państwowej spółki ORLEN poinformowali o kilku kierunkach rozwoju firmy. Wskazali, że koncern zamierza mocno zainwestować w automaty paczkowe, czyli w sektor dotychczas właściwie zdominowany przez prekursora tego rozwiązania na polskim rynku – prywatna polską firmę InPost.
Bogata oferta pozapaliwowa
Poinformowano, że PKN ORLEN stawia na kompleksowość świadczonych usług w ramach przyjętej strategii ORLEN 2030, w ramach której zakłada się rozwój bogatej oferty pozapaliwowej. Planowane są szerokie inwestycje poza stacjami paliw i uruchamianie nowych formatów sprzedaży detalicznej w większych miastach kraju. Ten aspekt już wszedł z fazę realizacji. Pod koniec czerwca 2021 roku pod marką „ORLEN w ruchu” uruchomiony został w Warszawie pierwszy lokal w formacie sklepowo – gastronomicznym. Docelowo punktów takich ma być około 900. W planach do roku 2030 państwowy koncern ma zainwestowanie w działalność detaliczną blisko 11 miliardów złotych, co ma przełożyć się na wzrost wskaźnika EBDITA dla segmentu detalicznego o około 5 miliardów złotych rocznie.
Zgodnie z zapewnieniem przedstawicieli PKN ORLEN nie ma już w planach przejmowania innych mediów. Spółka ma zamiar skoncentrować się na posiadanych już aktywach czyli spółek Sigma Bis, Ruch a także przejętej w ubiegłym roku Grupy Polska Press.